اختلافات خانوادگی بیشترین پرونده‌های دادگستری کرمانشاه هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: اختلافات خانوادگی بیشترین پرونده‌های دادگستری کرمانشاه را تشکیل می‌دهد و بر این اساس به دنبال نزدیکی مردم و حل اختلاف‌ها هستیم.

به گزارش ارتباط کرمانشاه، پرویز توسلی زاده با تأکید بر مدیریت اختلافات میان مردم با استفاده از ظرفیت بزرگان و معتمدین افزود: همانگونه که بارها تأکید کرده‌ایم اگر یک اختلاف ساده مدیریت نشود می‌تواند به یک جنایت مرگبار تبدیل شود.

وی افزود: اینکه مسئولین قوه قضائیه از جمله رئیس قوه قضائیه بارها در بحث اختلافات به موضوع مصالحه و سازش اشاره و تأکید داشته‌اند، بر همین اساس توجه به امر مصالحه از چند جهت قابل توجه است اول اینکه هزینه‌های مادی و معنوی اختلاف به مراتب بسیار بیشتر از سازش است و از سوی دیگر مصالحه کمک می‌کند مردم در آرامش با هم زندگی کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به قتلی که در چند روز گذشته و در بخش ماهیدشت بر سر تقسیم ارث اراضی کشاورزی اتفاق افتاده بود و به دنبال آن شخصی عمو و پسر عموی خود را به قتل می‌رساند، تصریح کرد: هزینه‌هایی که از این ناسازگاری اجتماعی و جنایت ناشی شده است را چگونه می‌توان جبران کرد و به حالت قبل برگرداند.

توسلی زاده بیان کرد: اختلافات کوچک منشأ ایجاد اختلافات بزرگ می‌شوند و بارها مشاهده شده یک اختلاف کوچک خانوادگی اگر مدیریت نشود می‌تواند منجر به جرایم مهمه از جمله قتل شود و بنابراین باید اختلافات را مدیریت کرد و اجازه نداد آنها به مشکلات حل نشدنی تبدیل شوند.

وی به مردم استان کرمانشاه توصیه کرد در مقابل حق و عدل سر تسلیم فرود آورید و بدانید بهترین شیوه زندگی گذشت است و ما به دنبال ایجاد یک زندگی آرام برای مردم هستیم و در این مسیر با اغماض از جرایم خرد، هرگز جرایم مهمه را بر نمی‌تابیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تأکید بر امر سازش در پرونده‌ها، گفت: بخش اعظمی از پرونده‌های ورودی به دادگستری مربوط به اختلافات خصوصاً اختلافات خانوادگی است و بر این اساس به دنبال نزدیکی مردم و حل اختلاف‌ها هستیم.

توسلی زاده مدیریت اختلافات را از برنامه‌های دادگستری کرمانشاه دانست و افزود: یکی از نگرانی‌های اصلی دستگاه قضائی مدیریت نشدن اختلافات جزئی است که می‌تواند به مسائل حل نشدنی مانند قتل تبدیل شود، به طوری که ۹۵ درصد از علل وقوع قتل‌های رخ داده مدیریت نشدن اختلافات جزئی است.

انتهای پیام/