راه‌های استان کرمانشاه باز و تردد در آن‌ها جریان دارد

به گزارش ارتباط کرمانشاه، سرهنگ کیخسرو دستغیب در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: طبق اعلام هواشناسی بارش‌ها کماکان تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و همین موضوع می‌طلبد رانندگان قبل از حرکت از وضعیت جاده‌ها و مسیر حرکت خود مطلع شده و با احتیاط حرکت کنند. وی عنوان کرد: در این میان ممکن است رانندگان […]

به گزارش ارتباط کرمانشاه، سرهنگ کیخسرو دستغیب در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: طبق اعلام هواشناسی بارش‌ها کماکان تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و همین موضوع می‌طلبد رانندگان قبل از حرکت از وضعیت جاده‌ها و مسیر حرکت خود مطلع شده و با احتیاط حرکت کنند.

وی عنوان کرد: در این میان ممکن است رانندگان در گردنه‌های استان با مه صبحگاهی نیز مواجه شوند و با توجه به لغزندگی جاده‌ها بهترین اقدام پیشگیرانه از حوادث، رانندگی با سرعت مطمئنه است.

دستغیب با بیان اینکه اغلب تصادف‌ها به دلیل سرعت غیرمطمئن و دید ناکافی در شرایط نامساعد جوی رخ می‌دهد، افزود: رانندگان وسایل نقلیه‌ای که در پشت سر وسیله نقلیه دیگر حرکت می‌کنند، موظفند فاصله‌ مناسبی را برای جلوگیری از تصادف حفظ کنند و باید فاصله را با خودروی جلویی بیشتر کنند چرا که زمان توقف در جاده لغزنده بیشتر از زمان توقف در جاده خشک است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در این میان کامیون‌ها باید هنگام حرکت باید فاصله‌ بیشتری با خودرو جلویی خود داشته باشند به طوری که وسیله نقلیه دیگری که از آن‌ها سبقت می‌گیرد، بتواند پس از سبقت بار دیگر در جلو آن‌ها وارد مسیر مجاز عبور خود شود.

وی افزود: با توجه به اینکه احتمال بارش برف وجود دارد همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ الزامی است و قبل از حرکت نسبت به کنترل بخاری، برف پاکن، مخزن آب شیشه شور، لاستیک‌ها و چراغ ها اقدام شود.

دستغیب عنوان کرد: رانندگان بهتر است از سفرهای غیرضروری در زمان بارندگی خودداری کنند و در صورت لزوم به سفر، زمان را به گونه ای مدیریت کنند که نیاز به عجله و شتاب در رانندگی نباشد.

انتهای پیام/