ظرفیت‌های کرمانشاه در اطلس سرمایه‌گذاری استان معرفی خواهد شد

استاندار کرمانشاه از تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان برای معرفی قابلیت‌ها و اولویت‌های توسعه‌ای هر منطقه بر اساس سند آمایش سرزمینی خبر داد.

به گزارش ارتباط کرمانشاه، بهمن امیری مقدم گفت: تدوین اطلس سرمایه گذاری استان اقدامی مهم و مبتنی بر تجزیه و تحلیل داده های موثر برای تسهیل فرآیند تصمیم‌گیری و معرفی قابلیت‌های موجود با ارائه پیشنهادهای کارشناسانه و دارای امکان سنجی برای متقاضیان است

وی افزود: در مسیر جذب طرح‌های سرمایه گذاری، مسیر کار متقاضیان سرمایه گذاری را تسهیل خواهیم کرد و ضمن ایجاد تسریع در انجام امور اعلام می کنیم که در کرمانشاه از حمایت ویژه ای برخوردار خواهند شد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه این استان با داشتن محیطی بهره ور و مستعد بهشت سرمایه گذاری و فرصت های توسعه است، تصریح کرد: این استان با داشتن محیطی بهره ور و مستعد برای بهره گیری از ظرفیت ها و مزیت های درون استان در مسیر توسعه، قابلیت استفاده از جاذبه های گردشگری، مزیت اقلیم، آب، معادن، ذخایر نفت، گاز، قیر و صنایع بزرگ و نیل به پیشرفت بر اساس گذر از کشاورزی سنتی به مدرن به عنوان محور توسعه و جذب سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و زنجیره تکمیلی را دارد.

امیری مقدم گفت: در سند آمایش سرزمین استان جهت گیری های کلی مسیر توسعه پایدار استان و مهمترین حوزه های فعالیت آن در یک افق بلندمدت متناسب با ظرفیت ها و محدودیت های استان ترسیم شده و تبیین راهبردها و ارائه اطلاعات لازم در حوزه سرمایه گذاری باید در اطلس نیز پیش بینی شود، به نحوی که این اطلس هوشمند و مبتنی بر اطلاعات مکانی و جغرافیایی نیز باشد.

وی خاطر نشان ساخت: در سال ١۴٠١ برای جذب سرمایه گذاری، رونق تولید، ایجاد اشتغالزایی پایدار برای هر یک از مناطق و شهرستانهای استان تخصص‌ها و اولویت هایی لازم را مشخص کرده ایم که مبنای جهت دهی صحیح به منابع و تداوم توسعه با شناخت ظرفیت ها و بر پایه توانمندی های بومی و پشتیبانی ملی خواهد شد.

استاندار کرمانشاه توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی با جذب اعتبارات ملی را مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های مناطق و شهرستانها باید شهرک های صنعتی را در حوزه های مختلف گسترش دهیم تا مسیر سرمایه گذاری امن و ایمن با پشتیبانی لازم برای متقاضیان فراهم شود.

وی فعالیت واحدهای تولیدی با ظرفیت کامل، احیای واحدهای راکد، توسعه واحدهای تولیدی موفق و افزایش ظرفیت واحدهای نیمه فعال هم به منظور ایجاد اشتغال بیشتر را خاطرنشان ساخت و گفت: توسعه استان با تکمیل زنجیره های ارزش اقتصادی و کشاورزی مبتنی بر موهبت منابع طبیعی، وجود ساختار اقتصادی متنوع و محیطی مساعد و رونق مرزها و بازارچه های پویا و ایجاد شبکه لجستیکی پیشرفته شتاب خواهد گرفت. همچنین با توجه به همجواری با بخش عرب نشین و اقلیم کردستان عراق بستر رونق کالاهای صادارت محوردانش بنیان را نیز ایجاد می کنیم.

وی با اعلام اینکه سامانه متقاضیان کار و اشتغال در استان ایجاد می شود، گفت: افراد جویای کار در این سامانه ثبت نام خواهند کرد و از این پس طرح های اشتغالزا در هر حوزه ای از کشاورزی و صنعت گرفته تا گردشگری که در استان اجرا شود، 70 درصد نیروی کار مورد نیاز این طرح ها باید از ثبت نام شوندگان در این سامانه تامین شود.

استاندار کرمانشاه گفت: در مسیر تحول اقتصادی باید در زمینه تقویت فرهنگ کار و تلاش بر آموزش و مهارت آموزی بسیار کار شود تا ضمن بهبود فضای کسب و کار شرایط لازم را برای رشد و شکوفایی اقتصادی و تأمین نیروی انسانی خبره و ماهر فراهم شود تا امکان بهره مندی همه جوانان با انگیزه و پرامید از مزایای طرح عمرانی و اقتصادی فراهم شود.