فاز نخست قطار شهری کرمانشاه سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد

سرپرست شهرداری کرمانشاه گفت: فاز نخست پروژه قطار شهری کرمانشاه در دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ارتباط کرمانشاه، امیر رحیمی اظهار داشت: دولت در بودجه سالانه معمولاً ردیف جداگانه ای برای قطار شهری در کشور مدنظر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه این بودجه براساس نیازها و توانایی ها تنظیم می‌شود افزود: بعد از تصویب این بودجه، ما بدنبال تخصیص آن می‌رویم که در یکی دو سال گذشته، بیشترین تخصیص را داشته ایم.

سرپرست شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: امسال و در نخستین سال از ارائه بودجه دولت جدید، صحبت ها و رایزنی های را با سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان داشتیم و توانستیم این سازمان را متقاعد کنیم که اکنون بهترین زمان برای راه اندازی فاز نخست پروژه قطار شهری کرمانشاه است.

رحیمی ادامه داد: در نهایت با رایزنی های انجام شده، توانستیم مبلغ ٧۵٠ میلیارد ریال برای راه اندازی فاز نخست پروژه قطار شهری کرمانشاه، در لایحه بودجه استان تنظیم کنیم که بالاترین مبلغ در سال‌های اخیر در بین کلانشهرهاست و امیدواریم تصویب شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این مبلغ، فروش اوراق و دریافت تسهیلات از ماده ۵۶ برنامه های دیگر ما برای راه اندازی فاز نخست پروژه است.

سرپرست شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه مبلغ پیش بینی شده در بودجه استان بالاتر از دیگر استان هاست گفت: تمامی ٩ کلان‌شهر کشور، دارای قطار شهری بوده که البته شهر تهران بصورت مترو است.

رحیمی خاطرنشان کرد: در صورت جذب اعتبار، فاز نخست پروژه قطار شهری کرمانشاه طی ٢ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/