نکات ایمنی در هنگام وقوع زلزله چیست؟

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه اقدامات و توصیه هایی که شهروندان باید هنگام زلزله مدنظر داشته باشند را تشریح کرد.

به گزارش ارتباط کرمانشاه، فرهاد فرهودی با بیان اینکه شهروندان از قبل باید نقاط امن و مطمئن منزل را شناسایی کنند اظهار داشت: بهترین مکان برای پناه گیری در منازل مسکونی، مقابل ستون های اصلی ساختمان می باشد و یکی از مهم ترین نکات ایمنی در هنگام زلزله عدم استفاده از آسانسور است.

وی با اشاره به لزوم فراگیری نکات ایمنی توسط کودکان تأکید کرد: باید فعالیت های مربوط به ایمنی منازل از قبل و در حضور کودکان انجام و نحوه‌ی جای گیری صحیح و پناه گیری امن را آموزش دهیم.

رئیس سازمان آتش نشانی کرمانشاه افزود: یکی از امن ترین نقاط ساختمان هنگام زلزله راهرو ها است که به دلیل عرض کم دیوارها و ستون ها دارای مقاومت بیشتری هستند و برای پناه گیری مناسب است.

فرهودی با تاکید بر اینکه شهروندان هنگام زلزله از حضور در کنار پنجره ها و درهای شیشه ای اجتناب کنند تصریح کرد: در زمان زلزله از حضور در کنار ساختمان های در حال ساخت و تیرهای برق، زیر کابل های برق و یا درختان بزرگ و تنومند اجتناب کنند.

وی با اشاره به اینکه نباید لوازم سنگین منزل را در ارتفاع قرار داد گفت: قبل از زلزله کیف نیازهای اولیه مجهز به مقداری لباس گرم، چند عدد پتو سبک و در کنار کیف نیاز های اولیه چراغ قوه، باتری، چند عدد کنسرو، آب معدنی، نیازهای بهداشتی اولیه مانند دارو، بتادین، پنبه و باند قرار دهید.

انتهای پیام/