پیش‌بینی پاییز کم‌بارش در استان کرمانشاه

به گفته مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه، در پاییز امسال هم وضعیت بارش‌های کرمانشاه مناسب نیست و بارندگی پاییز امسال کمتر از نرمال خواهد بود.

به گزارش ارتباط کرمانشاه، فیروز دولتشاهی در جلسه امروز ستاد بحران استان کرمانشاه، با اشاره به تحلیل مدل‌های هواشناسی، گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد کم‌بارشی‌ها در کرمانشاه ادامه دار است و بارندگی پاییز امسال کمتر از نرمال خواهد بود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در مهر ماه برای منطقه اورامانات پنج تا ۱۰ میلی‌متر کاهش بارندگی و در سایر نقاط استان سه تا پنج میلی‌متر کاهش بارش را نسبت به نرمال داشته باشیم که باعث می‌شود میزان بارش‌ها به صفر نزدیک شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد، در آبان ماه نیز میزان کاهش بارش‌ها نسبت به نرمال در نیمه غربی استان بین ۱۰ تا ۲۰ میلی‌متر و در نیمه شرقی ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر باشد.

به گفته دولتشاهی این کم بارشی‌ها در آذر ماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی ها وضعیت بارش در فصل زمستان کمی بهتر می‌شود، تاکید کرد: در دی ماه به طور میانگین ۵۰ تا ۶۰ میلی‌متر بارندگی برای استان پیش‌بینی شده که به اندازه نرمال است و وضعیت بارش در دو ماه دیگر زمستان نیز نزدیک به نرمال خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه موضوع دیگری که درباره وضعیت آب و هوای پاییز امسال مطرح است را گرم‌تر بودن هوا نسبت به نرمال دانست و عنوان کرد: دمای هوا طی ماه‌های مختلف پاییز بین نیم تا دو درجه سانتیگراد گرمتر از نرمال است.

انتهای پیام