امتحان نهایی دانش‌آموزان در استان کرمانشاه حضوری برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم در استان کرمانشاه حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش ارتباط کرمانشاه، مجید یزدان پناه در جمع خبرنگاران به مناسبت روز بزرگداشت مقام معلم اظهار داشت: آزمون در پایان یک دوره مشخص می‌کند که دانش‌آموز یا دانشجو چه مقدار از آموزش را فرا گرفته‌اند و اگر آزمون را از دوره‌های تحصیلی حذف کنیم، معیاری برای تشخیص آن وجود نخواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در مورد حذف آزمون پایان دوره در مقطع دبستان بیان کرد: در دوره ابتدایی بعد از گذشت سال ها به این نتیجه رسیدیم که اگر توصیفی در طول سال از وضعیت فراگیری دانش‌آموز توسط معلم انجام شود بهتر است تا فراگیر را مجبور به تحمیل استرس در آزمون پایانی کنیم.

وی با بیان اینکه معلم در طول سال در مقطع ابتدایی چندین آزمون برگزار می‌کند افزود: با انجام توصیف از وضعیت دانش‌آموز رقابت بین دانش‌آموزان و ایجاد استرس آزمون شکل نمی‌گیرد و براساس توصیف معلم در طول سال وضعیت دانش‌آموزان برای ارتقا به کلاس بالاتر یا ماندن در همان مقطع تحصیلی مشخص می‌کنند.

یزدان پناه افزود: برای دوره تحصیلی ابتدایی و مقاطع یکم تا ششم در مورد برگزاری آزمون نگرانی وجود ندارد اما برای مقاطع هفتم، هشتم، دهم و یازدهم از طریق شبکه شاد آزمون برگزار می‌شود و امسال هم دانش‌آموزان به شکل مجازی و با مدیریت معلمان در فرآیند آزمون به شیوه‌های مختلف شبکه شاد شرکت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: برای پایه‌های نهم و دوازدهم ستاد ملی کرونا موافقت برگزاری آزمون را اعلام و وزارت آموزش و پرورش نیز برنامه امتحانی را ارائه کرده است که از 27 اردیبهشت تا 24 خرداد ماه امتحانات برگزار می‌شود و چنانچه ستاد ملی کرونا مخالف برگزاری آزمون باشد زمان آن به تعویق خواهد افتاد.

یزدان پناه با بیان اینکه باید در دو مقطع نهم و دوازدهم آزمون نهایی به شیوه حضوری و با رعایت دستورهای بهداشتی برگزار شود افزود: دانش‌آموزان در پایه نهم باید رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند که این انتخاب در زندگی آنها تاثیرگذار خواهد بود و باید بعد از 9 سال تحصیل وضعیت درسی آنها از طریق آزمون مشخص شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در مورد آزمون پایه دوازدهم گفت: دانش‌آموز پایه دوازدهم کنکور را در پیش دارد که بخشی از نتیجه کنکور به امتحان پایه دوازدهم مربوط است و از طریق آزمون وضعیت دانش‌آموز وضعیت وی پس از دوازده سال تحصیل مشخص می‌شود.

یزدان پناه افزود: چهار درس مقطع نهم به صورت استانی برگزار می‌شود و بقیه درس‌ها منطقه‌ای خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در مورد تمهیدات برگزاری حضوری آزمون پایه‌های نهم و دوازدهم گفت: حوزه‌های امتحانی گسترده‌تر خواهد شد و رعایت دستورهای بهداشتی بسیار سخت‌گیرانه خواهد بود که براساس برآورد‌ها 100 نفر در یک مدرسه آزمون می‌دهند و در هر کلاس چند دانش‌آموز حضور خواهند داشت.

یزدان پناه در مورد آزمون‌های عملی در فنی و حرفه‌ای بیان کرد: آزمون‌های نهایی به شیوه بیان شده برگزار خواهد شد و برای آزمون‌های عملی نیز با رعایت دستورهای بهداشتی با حضور چند دانش‌آموز در یک کلاس و با حضور معلم آزمون عملی اخذ می‌شود.

انتهای پیام/