سرانه فضای آموزشی در استان کرمانشاه افزایش یافت

به گزارش ارتباط کرمانشاه، مجید یزدان‌پناه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار کرد: با اقدامات سریع و به موقع اداره نوسازی مدارس کرمانشاه در زمان وقوع زلزله مهیب کرمانشاه در سال ۹۶ توانستیم کمتر از ۲ هفته، ۷۵ مدرسه تخریبی و ۴۱۵ کلاس درس را بازسازی […]

به گزارش ارتباط کرمانشاه، مجید یزدان‌پناه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار کرد: با اقدامات سریع و به موقع اداره نوسازی مدارس کرمانشاه در زمان وقوع زلزله مهیب کرمانشاه در سال ۹۶ توانستیم کمتر از ۲ هفته، ۷۵ مدرسه تخریبی و ۴۱۵ کلاس درس را بازسازی کنیم و سپس به رقم ۳۲۰ مدرسه رسیدیم و بعد از گذشت یک‌هزار ۲۰۰ روز از زلزله روزی یک کلاس یعنی یک‌هزار ۲۰۰ کلاس درس ساخته شد.

وی افزود: مبلغ ۲ میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال توسط خیرین مدرسه‌ساز و ۲ میلیارد و ۵۵۵ میلیارد ریال توسط دولت برای ساخت مدارس در استان کرمانشاه هزینه شد و امروز سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز در استان کرمانشاه از ۶.۵ به ۷.۲ متر مربع برای هر نفر رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: سال تحصیلی جاری با حضور ۳۳۶ هزار و ۲۲۶ دانش‌آموز در استان آغاز شد که ۱۵ هزار و ۳۱۰ نفر دانش‌آموزان مدارس غیردولتی و در ۲۴ منطقه آموزش و پرورش مشغول به تحصیل هستند.

یزدان پناه با اشاره به تصادف اخیر مینی‌بوس دانش‌آموزان کرمانشاهی ضمن تسلیت به خانواده ۲ دانش آموز فوت شده این حادثه، گفت: پس از وقوع حادثه دانش‌آموزان مصدوم بلافاصله به بیمارستان طالقانی کرمانشاه اعزام شده و با حضور به موقع کادر درمان رسیدگی به حال آنها به خوبی انجام شد.

وی با بیان این‌که سال تحصیلی جدید در ماه‌مهر با حضور دانش‌آموزان روستایی و عشایر در کلاس درس آغاز شد و هم‌اکنون ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان روستایی و عشایری در کلاس حضور دارند، گفت: سایر مقاطع تحصیلی شهری، کلاس‌های درس را در ماه آبان و ابتدای آذر ماه به صورت حضوری شروع کردند و بنابر نظر شورای مدرسه از یک روز تا چهار روز در کلاس درس حضور دارند.

یزدان‌پناه با اشاره به دایر بودن مدارس استان کرمانشاه با رعایت دستورالعمل‌های اعلامی ستاد کروناگفت: از نظر واکسیناسیون هم‌اکنون ۹۹ درصد جامعه فرهنگیان استان دُز نخست و ۹۸ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند و ۹۴ درصد دانش‌آموزان کرمانشاهی دُز نخست و ۸۵ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به رتبه‌های برتر آموزش و پرورش استان کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: سه سال پیاپی شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه به عنوان شورای برتر انتخاب شده و در اجرای برنامه‌های نهضت سوادآموزی رتبه اول را در کشور دارد و سه سال پی‌درپی در جشنواره شهید رجایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به عنوان اداره برتر شناخته شده است.

وی گفت: احراز هویت دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ با ۸۸ درصد انجام شد و رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد و در سال تحصیلی ۹۹ ۱۴۰۰، با احراز هویت ۹۹.۶ درصد دانش‌آموزان استان کرمانشاه جز سه استان برتر کشور هستیم.

انتهای پیام/