اعتبار ۱۹هزار کارت هوشمند رانندگان در کرمانشاه تمدید شد

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون اعتبار بیش از ۱۹ هزار کارت هوشمند رانندگان حوزه حمل و نقل کالا تمدید شده است.

به گزارش ارتباط کرمانشاه، سید شهرام کهریزی اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان بهمن ماه ۱۹ هزار و ۷۷۶ کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل کالای استان کرمانشاه تمدید شده است.

وی با بیان اینکه کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان باری و مسافری به عنوان مدرک شناسایی رانندگان در بخش حمل و نقل جاده‌ای محسوب می‌شود گفت: کارت هوشمند ضریب امنیتی بالایی دارد.

کهریزی گفت: در ۱۱ ماه سال‌جاری ۱ هزار و ۱۴۲ کارت هوشمند برای رانندگان حمل و نقل کالا و ۱ هزار و ۱۰۰ کارت هوشمند برای ناوگان باری صادر شده است.

وی با بیان اینکه به منظور ساماندهی و ایجاد نظم در نحوه بهره برداری و تردد وانت بار‌ها در جاده‌های برون شهری و ارتقای سطح ایمنی در محورهای مواصلاتی کشور یاد آور شد: برای ۷۳۶ دستگاه ناوگان وانت باری کارت هوشمند صادر شده است.

کهریزی عنوان کرد: برای ۱۱۶ راننده وانت باری کارت هوشمند صادر و ۴۷۶ کارت هوشمند راننده وانت باری تمدید شده است.

وی گفت: امکان شناسایی دقیق رانندگان، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارت‌های تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده از جمله مزیت‌های کارت‌های هوشمند رانندگان است.

وی افزود: براساس دستورالعمل سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کارت هوشمند رانندگان حمل ‌و نقل جاده‌ای هم‌اینک به صورت غیرحضوری تمدید می‌شود.

کهریزی از رانندگان، شرکت های حمل و نقل کالا و همشهریان خواست؛ شکایات و نارضایتی خود را از طریق سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها، به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف رسیدگی شود.