بازدید رییس سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای از پایانه مرزی سومار

به گزارش ارتباط کرمانشاه، وی در این بازدید، بر اهمیت مرز سومار به‌ عنوان یکی از گذرگاه‌های مهم ترانزیتی ایران و ضرورت توسعه زیرساخت‌های آن تأکید کرد و نقش این پایانه را در تحقق اهداف توسعه تجارت با کشور عراق بسیار حیاتی اعلام کرد، همچنین گزارشی از روند خدمات‌رسانی، امکانات موجود و نیازهای توسعه‌ای پایانه مرزی سومار در این بازدید ارایه شد.

مرز سومار به‌دلیل قرار گرفتن در شهرستان قصرشیرین و مسافت ۱۵ کیلومتری تا شهر مندلی عراق، به‌عنوان نزدیک‌ترین مسیر زمینی شناخته می‌شود و این موقعیت، مزیت ویژه‌ای برای افزایش سرعت و سهولت صادرات ایجاد کرده است.

کالاهایی همچون میلگِرد، سنگ مرمریت، کاشی و محصولات پلاستیکی از این مرز صادر می‌شود و تردد بالای کامیون‌های تجاری از مرز سومار، نقش مؤثری در رونق اقتصادی و اشتغال منطقه ایفا می‌کند.

استاندار کرمانشاه، فرود عسگری رییس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ و نقل بین‌الملل سازمان، سلیمی سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه و مرادی مشاور ریاست سازمان در امور خیرین و مناطق محروم در این بازدید حضور داشتند.