شهردار کرمانشاه از نصب روزشمار در در پروژه تقاطع میدان سپاه خبرداد

شهردار کرمانشاه از نصب روزشمار برای پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه ظرف چند روز آینده خبر داد و گفت: تلاش می کنیم این پروژه را تا اردیبهشت سال آینده تحویل دهیم.

به گزارش ارتباط کرمانشاه، نادر نوروزی در نشست با مدیران خبرگزاری های استان وضعیت برخی پروژه های در حال اجرا در سطح شهر کرمانشاه و نیز برنامه های آتی مجموعه شهرداری را تشریح کرد.

نوروزی در این نشست که جمعی از معاونین و مدیران شهرداری هم حضور داشتند، با بیان اینکه امسال هدف گذاری کرده ایم دو برابر سالهای قبل آسفالت در سطح شهر کرمانشاه انجام دهیم، گفت: طی 10 سال گذشته بطور میانگین سالانه 80 تا 90 هزار تن آسفالت در سطح شهر کرمانشاه انجام می شد که امسال تا این مقطع از سال 130 هزار تن آسفالت انجام شده و برآورد ما این است تا پایان سال این میزان به 200 هزار تن برسد.

وی اولویت آسفالت را نیز با معابر شهرک های حاشیه ای و محلات کمتربرخوردار دانست و گفت: امسال محلاتی آسفالت شدند که تا پیش از این آسفالت نشده بودند.

وی به پروژه ساخت تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه نیز اشاره کرد و با اشاره به سرعت گرفتن اجرای این پروژه، گفت: بزودی برای این پروژه روزشمار نصب خواهیم کرد تا مردم بدانند چه زمانی افتتاح خواهد شد. ضمن اینکه کار دز این پروژه دو و یا حتی سه شیفته خواهد شد تا هرچه زودتر تکمیل شود.

نوروزی با بیان اینکه تمام تلاش خود را خواهیم کرد این پروژه در کوتاهترین زمان ممکن اجرایی شود و نوعی رکورد در اجرای این پروژه را به ثبت برسانیم، افزود: دنبال می کنیم تا این تقاطع را اردیبهشت سال آینده تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه وضعیت ترافیک کرمانشاه نیازمند بازنگری جدی است، افزود: معابر کرمانشاه با حجم ترافیک موجود همخوانی ندارد.

نوروزی با بیان اینکه در شهر کرمانشاه هم در بحث تردد و هم توقف مشکل داریم، گفت: در بافت مرکز کرمانشاه نیازمند احداث چندین پارکینگ هستیم که البته پروژه هایی در حال ساخت است. از سوی دیگر سرعت تردد در شهر کرمانشاه پایین و بطور میانگین ساعتی 15 تا 20 کیلومتر است که باید به ساعتی 30 تا 35 کیلومتر برسد که احداث پروژه هایی نظیر تقاطع های غیرهمسطح به این موضوع کمک می کند.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه تقویت شبکه حمل و نقل عمومی کرمانشاه در دستورکار است، گفت: 105 دستگاه اتوبوس خریدرای شده که تا پایان سال بطور کامل وارد شهر کرمانشاه می شوند. همچنین 100 دستگاه ون جدید هم خریداری خواهد شد.

نوروزی به وضعیت شهربازی کرمانشاه هم اشاره کرد و با بیان اینکه دلیل طولانی شدن واگذاری این پروژه به سرمایه گذار نداشتن طرح مطالعاتی برای این پروژه بوده، گفت: اکنون طرح مناسبی برای شهربازی کرمانشاه تهیه شده و بزودی فراخوان جذب سرمایه گذار آن داده می شود. معتقدم با مطالعاتی که صورت گرفته و طرح دقیق و مناسبی که تهیه شده، سرمایه گذاران از آن استقبال خواهند کرد و کرمانشاه در اینده صاحب یک شهربازی مدرن می شود.

وی به آخرین وضعیت پروژه قطارشهری کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: هشت سال هیچ اعتباری به این پروژه داده نشده بود که با پیگیریهای انجام شده اکنون حدود 570 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه داریم. در سفر رییس جمهور هم 1200 میلیارد تومان اعتبار برای قطار شهری کرمانشاه مصوب شد و تلاش داریم فاز اول پروژه را تکمیل کنیم.

وی به پروژه پیاده راه خیابان مدرس که پیش از این قرار بود اجرا شود نیز اشاره کرد و گفت: به دلیل طول زیاد مسیر میدان آزادی تا چهارراه مدرس امکان تبدیل این مسیر به پیاده راه وجود ندارد، اما معتقدم می شود مسیر میدان آیت الله کاشانی تا میدان شهرداری که حدود 350 تا 400 متر طول دارد را سنگفرش کرده و به پیاده راه تبدیل کنیم. همچنین شاید بتوان مسیر بین چهارراه نوبهار تا چهارراه سی متری را هم تبدیل به پیاده راه کرد. البته اجرای این طرح ها هنوز قطعی نیست و منوط به این است که مطالعات ترافیکی آنها جوابگو باشد.

شهردار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تخلفات ساختمانی در شهر کرمانشاه بالاست، افزود: برای کاهش این تخلفات سه راهکار در نظر گرفتیم. نخست آنکه جریمه تخلفات را افزایش دهیم که در شورا مصوب شده است. راهکار دوم پیشگیری از وقوع تخلفات ساختمانی است که به این منظور مناطق هشتگانه شهرداری با جدییت به این موضوع ورود خواهند داشت و راهکار سوم این است که در کمیسیون ماده پنج در جاهایی که امکانش وجود دارد و با لحاظ تامین پارکینگ و در نظر گرفتن عرض معابر، اضافه تراکم قانونی بدهیم.

وی افزود: با این راهکارها امیدواریم شاهد کاهش تخلفات ساختمانی باشیم، کما اینکه در شش ماهه امسال هم شاهد کاهش این تخلفات بوده ایم.