عشایر استان کرمانشاه علیه کرونا واکسینه شدند

به گزارش ارتباط کرمانشاه، به نقل از تسنیم، ابراهیم شکیبا افزود: در حوزه معاونت بهداشتی به خوبی این مهم توسط تیم‌های ثابت در خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت یا با اعزام تیم‌های سیارسلامت در قالب برنامه‌های ایل گردشی به مناطق استقرار عشایر کوچنده انجام می‌شود. رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه بیان کرد: در […]

به گزارش ارتباط کرمانشاه، به نقل از تسنیم، ابراهیم شکیبا افزود: در حوزه معاونت بهداشتی به خوبی این مهم توسط تیم‌های ثابت در خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت یا با اعزام تیم‌های سیارسلامت در قالب برنامه‌های ایل گردشی به مناطق استقرار عشایر کوچنده انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه بیان کرد: در پی شیوع بیماری کرونا، این افراد هم به دلیل داشتن مناسبت‌های خاص اجتماعی، اقتصادی و ارتباط با جوامع شهری یا در مسیر کوچ فصلی در معرض تهدید بیماری کرونا قرار گرفته‌اند.

شکیبا گفت: بنابراین به منظور ایمن‌سازی آنان، معاونت بهداشت برای پیشگیری از شیوع بیماری، برنامه ریزی‌های خوبی را جهت غربالگری به موقع، جداسازی بیماران و افراد مشکوک و همچنین هدایت به مراکز منتخب، بیمارستان‌ها و واکسیناسیون آن‌ها انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه یکی از استان های پیش رو در زمینه واکسیناسیون است افزود: از ابتدای مرداد ماه امسال همزمان با سراسر کشور واکسیناسیون عشایر در دستور کار قرار گرفت و تاکنون از تعداد کل جمعیت بالای 12 سال عشایر ساکن در چادر نزدیک به 100 درصد نوبت اول و 96 درصد نوبت دوم واکسن کووید را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/