عملکرد ۹۲۹۷ دستگاه توزین در استان کرمانشاه بررسی شد

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه از انجام ۹۲۹۷ مورد آزمون در حوزه وسایل سنجش سبک در این استان خبر داد.

به گزارش ارتباط کرمانشاه، محمودرضا نیازی افزود: طرح آزمون ادواری وسایل توزین و سنجش سبک با همکاری دستگاههای ذیربط در سطح استان اجرا می‌شود.

مدیر کل استاندارد کرمانشاه گفت: با انجام 9297 آزمون ترازو و باسکول سبک در کرمانشاه شاهد تحقق 185 درصدی برنامه پیشنهادی سازمان ملی استاندارد ایران و رشد 175 درصدی نسبت به سال 1399 بودیم.

وی گفت: 65 ترازو در این بازرسی ها مشکلاتی داشتند که از آن تعهد نامه گرفته شد تا ظرف یک هفته نقص ها را برطرف کنند و در صورت رفع نشدن نواقص براساس قوانین دستگاه توزین توقیف می شود.

مدیر کل استاندارد کرمانشاه افزود: از این تعداد همه موارد رفع نقص شدند و دستگاه توقیف شده نداریم.

نیازی تاکید کرد: براساس این آزمون ها، تمامی ترازوها از قبیل ترازوهای گرمی مورد مصرف در داد و ستدهای خاص منجمله مراکز عرضه و فروش طلا و جواهرات تا ترازو و باسکولهای با قابلیت توزین 2000 کیلوگرم در میادین عرضه میوه و تره بار و فروش آهن آلات و غیره وزنه ها و همچنین سایر وسایل سنجش که در داد و ستدهای عمومی به کار برده می شوند به صورت دوره ای مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: در صورت تایید صحت کار، برای وسایل مذکور گواهی صحت عملکرد صادر و همچنین بر چسب صحت عملکرد الصاق خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف از این بازرسی ها، جلوگیری از کم فروشی و حفظ و رعایت حقوق مصرف کنندگان گرامی است، از شهروندان خواست هنگام خرید از واحد‌های صنفی به برچسب استاندارد که روی ترازو‌های آنان الصاق شده توجه کنند و در صورت مشاهده ترازوی بدون تأییدیه استاندارد، موضوع را از طریق سامانه شکایات ۱۵۱۷ در طول شبانه روز جهت بررسی بیشتر به اداره کل استاندارد استان گزارش کنند.