عملیات اجرایی پتروشیمی چهارم استان کرمانشاه آغاز شد

عملیات اجرایی پتروشیمی چهارم استان کرمانشاه، واقع در شهرستان اسلام آباد غرب و به نام پتروشیمی پتروشیمی زاگرس، با بتن ریزی مخازن ٧۵ هزار متر مکعبی آغاز شد.

به گزارش ارتباط کرمانشاه، استاندار کرمانشاه در سفر به اسلام آباد غرب از فرآیند بتن ریزی پروژه عظیم پتروشیمی زاگرس، کارخانه خمیرمایه «پاک مایه» و طرح سرمایه گذاری خارجی فروآلیاژ منگنز بازدید و روند اجرای پروژه های توسعه ای، صنعتی و احیای واحدهای تولیدی را مطلوب ارزیابی کرد.

استاندار کرمانشاه در این سفر روند اجرای یکی از طرح های توسعه ای نفت و گاز استان را نیز بررسی و از عملیات بتن ریزی مخازن ٧۵ هزار متر مکعبی طرح GTPP ( پتروشیمی اسلام آباد غرب) بازدید کرد.

هوشنگ بازوند در این بازدید با تقدیر از تلاش­های شبانه روزی، جهادی و کوشش مستمر مدیرعامل و کارکنان پتروشیمی زاگرس گفت: روند عملیات اجرایی این پروژه با همکاری و تعامل مسوولان رضایت بخش است و این طرح توسعه­ای و امیدآفرین می تواند در آینده سبب رونق اقتصادی و تحول منطقه شود.

استاندار کرمانشاه افزود: عملیات بتن‌ریزی فونداسیون رینگ مخازن ۷۵ هزار مترمکعبی طرح زنجیره ارزش تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی در پتروشیمی اسلام‌آباد غرب هم اکنون با سرعت خوبی در حال اجراست که قابل تقدیر است.

نماینده عالی دولت در استان تأکید کرد: برای این پروژه ۵۴۵ میلیون دلاری که با یک مدیریت جهادی پیگیری می­ شود تا الان ۱۲۵۰ میلیارد تومان هزینه و بسیاری از قطعات نیز خریداری شده است.

وی تصریح کرد: این پروژه نقطه عطفی در صنعت نفت و گاز در استان کرمانشاه است و به عنوان یک پروژه توسعه ای بسیار بزرگ و عظیم ثمرات بسیار خوبی برای اسلام آباد غرب و منطقه خواهد داشت.

عملیات اجرایی طرح پتروشیمی اسلام آباد غرب بهمن ماه سال ١٣٩٩ به عنوان نخستین طرح تولید پلی پروپیلن از گاز طبیعی در کشور آغاز شد و یکی از 15 پروژه طرح توسعه ای 73 هزار میلیارد تومانی نفت و گاز استان کرمانشاه است.

کارخانه تولید خمیر مایه اسلام آباد غرب به تولید باز می‌گردد

چرخ کارخانه تولید خمیرمایه پاک مایه اسلام آباد غرب با سرمایه گذاری بخش خصوصی دوباره به حرکت در می آید. این پروژه پس از ۱۰ سال رکود با پیگیری استاندار کرمانشاه اکنون با حضور سرمایه گذار بخش خصوصی احیا و به زودی فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

بازوند در حاشیه بازدید از پروژه پاک مایه اسلام آباد غرب گفت: با پیگیری‌های ویژه‌ای که انجام دادیم این پروژه پس از ۱۰ سال رکود توسط یک سرمایه گذار بخش خصوصی دوباره در مسیر تولید قرار گرفته است.

وی افزود: این پروژه با یک تیم فنی بسیار خوب در آستانه راه اندازی است و بنا به گفته مدیر مجموعه، ۱۵۰ نفر اشتغال زایی خواهد داشت.

این واحد که در شهرک صنعتی اسلام‌ آباد غرب واقع شده است ظرفیت تولید سالانه ۳۲۰۰ تن خمیرمایه را دارد. خط تولید و تجهیزات این واحد صنعتی که در اسلام آبادغرب واقع شده مدرن و بر اساس تکنولوژی روز دنیا است.

بهره برداری از نخستین طرح سرمایه گذاری خارجی در استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه در بازدید از کارخانه فروآلیاژ منگنز (متحد شرق آسیا) به عنوان نخستین طرح بزرگ سرمایه گذاری خارجی استان گفت: این پروژه عظیم با 10 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی توسط شرکتی چینی اجرا و هم اکنون با تأمین و تکمیل زیرساخت های لازم در آستانه بهره برداری قرار دارد.

بازوند افزود: حمایت از سرمایه گذاران برای ایجاد اشتغال زایی پایدار و رشد اقتصادی منطقه ضرورت دارد و با اجرای این پروژه که صرفه جویی ارزی فراوانی برای کشور در پی دارد، 200 نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه پروژه فروسیلیس منیزیم گام بزرگی برای تأمین بخشی از نیازهای کارخانه های فولاد کشور است گفت: بسیاری از زیرساخت های مورد نیاز این شرکت با تلاش های معاونت اقتصادی استانداری، اداره اقتصاد و دارایی استان، سازمان صمت، برق منطقه ای و شرکت توزیع برق فراهم شده است.

عملیات اجرایی پروژه فروآلیاژ و منگنز اسلام‌آبادغرب اواخر سال ۹۸ با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون یورویی توسط یک سرمایه گذار چینی آغاز شد که ظرفیت تولید ۱۵۰۰ تن در سال و امکان اشتغال زایی 200 نفر به صورت مستقیم و بیش از ۴۰۰ نفر را به صورت غیر مستقیم دارد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی، مدیرکل دفتر سرمایه گذاری، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی، فرماندار اسلام آباد غرب، مدیرکل صمت و جمعی از مسوولین استانی و شهرستانی نیز در این بازدیدها حضور داشتند.

انتهای پیام/