عملیات ساخت آزادراه همدان ـ کرمانشاه ـ خسروی کلید خورد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: عملیات اجرایی ۷۰ کیلومتر از پروژه آزادراه همدان ـ کرمانشاه ـ خسروی از امروز آغاز شد و قرار است تا دو سال آینده به پایان برسد.

به گزارش ارتباط کرمانشاه، مهرداد آهکی افزود: کل پروژه آزادراه همدان ـ کرمانشاه ـ خسروی ۴۵۰ کیلومتر است که هم اکنون عملیات اجرایی ۷۰ کیلومتر از پروژه اغاز شده است.

وی با بیان اینکه اکنون سرمایه گذار برای اجرای ۱۳۰ کیلومتر از مسیر این آزاد راه انتخاب شده و عملیات اجرایی در ۷۰ کیلومتر آن آغاز شده است گفت: اعتبار لازم برای اجرای این قطعه از مسیر آزادراه حدود ۲۱۰۰ میلیارد تومان است.

به گفته آهکی در این سرمایه گذاری تامین ۷۰ درصد سهم اعتبارات پروژه بر عهده سرمایه گذار و ۳۰ درصد بقیه بر عهده دولت است.

وی ادامه داد: در صورت تامین به موقع اعتبارات پروژه، حدود دو سال دیگر این قطعه ۱۳۰ کیلومتری به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به پیگیری‌های استاندار کرمانشاه برای یافتن سرمایه گذار جهت اجرای قطعات باقی مانده، گفت: تکمیل قطعات باقی مانده حدود شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه اجرای این پروژه اعتبار بسیاری نیاز دارد، درتلاشیم تا با قطعه بندی و واگذاری آن به سرمایه گذاران مختلف این پروژه را اجرایی کنیم.

آهکی طول مسیر این آزادراه را حدود ۴۵۰ کیلومتر اعلام کردو افزود: اجرای کامل این طرح حدود هشت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.