کارت دیجیتال واکسن را چگونه دریافت کنیم؟

مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه گفت: افرادی که واکسن کرونا زده اند می‌توانند برای دریافت کارت دیجیتال واکسن به سامانه vaccinecard.salamat.gov.ir مراجعه کنند.

به گزارش ارتباط کرمانشاه، بهمن خدادادیان افزود: این کارت دیجیتال دارای یک کد QR است که در مبادی ورودی و خروجی شهرها، ادارات، پایانه‌های حمل و نقل مسافر و … اسکن می‌شود و شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، جنسیت و دوز‌های دریافتی است.

مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه گفت: همچنین افرادی که یک دوز واکسن زده اند، می‌توانند کارت دیجیتال واکسن دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون که در انتهای پیک پنجم کرونا هستیم و تعداد مرگ و میر و بستری‌ها نیز روند کاهشی داشته، بهترین فرصت برای تزریق واکسن است تا هر چه سریعتر میزان واکسیناسیون را به ۷۰ درصد برسانیم.

خدادادیان با اشاره به اینکه در روز‌های پایانی ماه صفر هستیم افزود: در این روز‌ها برخی افراد در تدارک مراسم عروسی هستند که همین می‌تواند فرش قرمزی برای پیک ششم کرونا باشد.

مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کرمانشاه به ۴۰ درصد رسیده، گفت: نباید با ساده انگاری ورود زود هنگام به پیک ششم را داشته باشیم چرا که با آغاز بیماری‌های فصلی آنفلوانزا و سرماخوردگی قطعا پیک ششم سختر خواهد بود.