کاهش ۷۲ درصدی تلفات حوادث جاده ای در محورهای روستایی استان کرمانشاه

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در نود و دومین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه های استان کرمانشاه گفت: با برگزاری کلاس های آموزشی و اقدامات بازدارنده‌ در ۹ ماهه سال‌جاری شاهد کاهش ۷۱ درصدی تلفات حوادث جاده ای در محورهای روستایی هستیم.

به گزارش ارتباط کرمانشاه، سید شهرام کهریزی در نود و دومین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان کرمانشاه که با حضور محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در سالن شهید سردار سپهبد شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد گفت: طی آمار و اطلاعات ۹ ماهه سال‌جاری تلفات حوادث رانندگی در محورهای روستایی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۱ درصد کاهش یافته است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: در ۹ ماهه سال‌جاری در محورهای روستایی ایمنی محورهای روستایی و کاربران روستایی یک مسئله بسیار جدی محسوب می‌شود، زیرا تعداد زیادی از تلفات در محورهای روستایی اتفاق می‌افتد.

کهریزی عنوان کرد: با برگزاری کلاس ها و کارگاه‌های آموزشی و ایمن سازی جاده های روستایی برای راکبین موتورسیکلت و راکبین ادوات کشاورزی در روستاهای شهرستان ها با حضور کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک و پلیس راه گام های موثر و خوبی در کاهش تلفات جاده ای در محورهای روستایی برداشته شده است.

وی افزود: در ۹ ماهه سال‌جاری تلفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه نسبت سال گذشته در همین بازده زمانی ۹ درصد کاهش یافته است.

وی درباره رفع نقاط پرحادثه در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه گفت: در سال ۱۴۰۱ نقاط پرحادثه مصوب ۱۹ نقطه بوده است که در سال‌جاری ۱۰ نقطه پرحادثه ایمن سازی شده و ۹ نقطه پرحادثه در حال انجام که برای تسریع در انجام نیاز به ابلاغ بودجه استانی است.

کهریزی افزود: برنامه ریزی های لازم برای ساماندهی تردد و حجم ترافیک عبوری در روز انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۱ اسفند ماه سال‌جاری انجام شده است.