۱۰ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی در کرمانشاه عرضه می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در طرح کالابرگ الکترونیک که از ۱۵ اسفند در کرمانشاه آغاز شده، ۱۰ قلم کالای اساسی عرضه می‌شود.

به گزارش ارتباط کرمانشاه، مختار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز طرح کالابرگ الکترونیک به صورت پایلوت در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان، از روز 15 اسفندماه این طرح در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

وی عنوان کرد: در این طرح اعتبار تمامی خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ می‌شود و می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی از اعتبار برای خرید 10 قلم کالای اساسی استفاده کنند.

احمدی با اشاره به اینکه این 10 قلم کالا شامل شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم مرغ، ماکارانی، قند و شکر است گفت: در صورت خرید کالا از محل اعتبار یارانه به میزان اعتبار استفاده شده از یارانه ماه بعد کسر می‌شود و مابقی نیز به صورت نقدی در موعد مقرر پرداخت یارانه در اختیار خانوار قرار می‌گیرد.

وی افزود: این طرح کاملاً اختیاری است و چنانچه فردی تمایلی نداشته باشد از یارانه خود در این طرح استفاده کند می‌تواند به صورت نقدی برداشت کند.

احمدی گفت: هم‌اکنون فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، افق کوروش، دیلی مارکت، جانبو و فروشگاه‌های بزرگ از جمله تعاونی‌های مصرف ادارات که مجهز به بارکدخوان هستند به سامانه متصل شده‌اند و پذیرای مردم هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیان کرد: سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز بنا به‌ درخواست خود می‌توانند به این سامانه متصل شوند، همچنین فروشگاه‌های خرد جهت اتصال به طرح ملی کالابرگ الکترونیک می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir و نصب برنامه کاربردی «شما» در قسمت پنل فروشنده اطلاعات و موقعیت جغرافیایی خود را ثبت کنند.

وی افزود: خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند جهت مشاهده‌ میزان اعتبار، لیست کالاها و فروشگاه‌های مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیک، با تلفن همراه سرپرست خانوار، کد دستوری #28788 را شماره‌گیری کرده و یا به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir مراجعه کنند.