۱۸۵ هزار نفر در کرمانشاه دُز سوم واکسن را تزریق کردند

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تعداد ۱۸۵ هزار نفر در کرمانشاه دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند که معادل ۱۳/۲درصد گروه هدف واکسیناسیون در استان است.

به گزارش ارتباط کرمانشاه، ابراهیم شکیبا در نشست ستاد مدیریت کرونای دانشگاه گفت: هم اکنون ۸۹ درصد مردم استان دُز اول و ۷۶ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: اکنون استقبال مردم استان در انجام واکسیناسیون بسیار خوب است.

شکیبا عنوان کرد: نکته مهمی که در خصوص تزریق دُز یادآور واکسن باید در نظر گرفته شود این است که افرادی که واکسن سینوفارم را به عنوان دُز اول و دوم دریافت کرده اند ترجیحا بهتر است برای دُز یادآور و سوم نیز همین واکسن را تزریق کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع سویه جدید بیماری کرونا در دنیا برای پیشگیری از ورود بیماری به کشور تمهیداتی سختگیرانه در مرزها خواهیم داشت و تنها افرادی که دو دُز واکسن کرونا دریافت کرده اند و نتیجه تست Pcr آنها منفی است، اجازه ورود به کشور را دارند.

شکیبا گفت: با توجه به شرایط موجود با مشاهده هر نوع علائم سرماخوردگی باید فرض را بر کرونا گذاشت و دیگر نیازی به انجام تست Pcr نیست و باید تمام پروتکل ها برای پیشگیری از ابتلای دیگر افراد خانواده به بیماری رعایت شود.

وی بیان کرد: با این حال همچنان مراکز انجام تست پی‌سی‌آر در استان فعال هستند و روزانه تعداد ۱۵۰۰ مورد تست در این مراکز انجام می شود و در صورت نیاز آمادگی افزایش تعداد موارد تست پی‌سی‌آر را در استان داریم.

انتهای پیام /